یک کارشناس مسائل منطقه گفت: با رشد و آگاهی ملت ها در خصوص اهداف قدرت های سلطه گر می توان به اتحاد در جهان اسلام امیدوار بود.
کد خبر: ۱۳۹۸۷۳۰

صباح زنگنه در گفتگو با جام جم آنلاین در خصوص موانع دستیابی به اتحاد در حهان اسلام گفت: موانع اتحاد جهان اسلام را می توان به دو دسته داخلی و خارجی تقسیم کرد، به این معنی که قدرت طلبی سران کشورهای اسلامی موجب شده است که آنها حاضر به همکاری با هم نباشند و در ضمن نمی خواهند که نام و یا موقعیت شان به عنوان درجه ۲ به حساب آید.

وی افزود: اینها در پی آن هستند که به عنوان رییس مطرح شده و بر کل کشورهای اسلامی حاکمیت کنند و سایر کشورها از آنها تبعیت کنند.

صباح زنگنه حضور و دخالت قدرت های سلطه‌گر به‌خصوص رژیم تفرقه افکن و توسعه طلب صهیونیستی و همچنین آمریکا و کشورهای غربی را از موانع خارجی رسیدن به اتحاد میان کشورهای اسلامی عنوان کرد و گفت: در صورت اتحاد میان جهان اسلام این کشورها تمام منافعی که از فروش تسلیحاتی خودشان همچنین چپاول ثروت کشورها و ملت های اسلامی حاصلشان می شود را از دست خواهند داد.

این کارشناس مسائل منطقه افزود: بنابراین کشورهای اسلامی باید با موانع داخلی و خارجی مقابله کنند و راه حل این مفابله نیز این است که به ملت های اسلامی آگاهی داده شده و آنها را فعال کرد تا بتوانند در برابر موانع موجود خودشان تصمیم بگیرند.

وی با بیان اینکه اگر دولت های اسلامی از ابتدا به سخنان علمای بزرگ گوش داده و در مقابل رژیم صهیونیستی ایستادگی می‌کردند در حال حاضر شاهد شرایط متفاوتی میان این دولت ها بودیم، گفت: البته این دولت ها تا کنون مقاومت و همدلی لازم را در این خصوص نداشتند که این موضوع یا نشات گرفته از ترس شان از قدرت های بزرگ است یا به دلیل حفظ منافشعان.

زنگنه با تاکید بر اینکه به گفته رهبری؛ همدلی واقعی و نه صوری راه حل مشکلات امت اسلامی است تصریح کرد: در عین حال به نظر می رسد با رشد و آگاهی ملت ها در خصوص اهداف قدرت های سلطه گر می توان به اتحاد در جهان اسلام امیدوار بود.

وی با بیان اینکه دفاع از آرمان‌ها و سرزمین را جز اهداف مقدسی دانست كه پس از اتحاد جهان اسلام شاهد تحقق آن خواهیم بود ادامه داد: هیچ هدف مقدسی بالاتر از قدس و آزادی حرمین شریفین نیست كه مسلمین حول این محور خواهند توانست از اشغالگری صهیونیست‌ها جلوگیری كنند.

این کارشناس مسائل منطقه تاکید کرد: اتحاد جهان اسلام یگانه  مسیر بسوی آزادی قدس است، بنابراین با بالا بردن آگاهی ملت های مسلمان نسبت به اهداف دشمنان میتوان این موضوع مهم را محقق کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها